1Tussen 80%-90% CO2e (CO2-equivalent verwijst naar CO2, CH4, N2O).
Broeikasgasintensiteitsfactoren voor Shell Renewable Diesel die in onze berekeningen worden gebruikt, zijn in eenheden gram CO2e per MJ, volgens de methodologie die is beschreven in de richtlijn hernieuwbare energie 2018/2001/EU en worden in de hele toeleveringsketen geverifieerdt, zodat het voldoet aan deze norm. De procentuele reductie van broeikasgasemissies wordt berekend door te vergelijken met een broeikasgasbasisintensiteit van 90,2 gCO2e / MJ op een Well-to-Wheel-basis, waarvan aan wordt genomen dat deze representatief is voor een B7 diesel op de markt van de Europese Unie. De koolstofintensiteit van de B7 diesel wordt door Shell berekend aan de hand van emissiefactoren uit het JEC Well-to-Tank rapport v5. (Europese Commissie, Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek, Prussi, M., Yugo, M., De Prada, L., et al., JEC well-to-tank report V5 : JEC well-to-wheels analysis : well-to-wheels analysis of future automotive fuels and powertrains in the European context, Publications Office, 2020, https://data.europa.eu/doi/10.2760/959137).
2 Shell Renewable Diesel zal door Shell gebruikt worden om te voldoen aan de Nederlandse energie mandaat voor transport en als zodanig kunnen de certificerings- en duurzaamheidskenmerken niet door de klant worden gebruikt voor eventuele verplichtingen op het gebied van hernieuwbare energie / broeikasgasreductie.
3 Klanten dienen te controleren of de motor is goedgekeurd voor gebruik van EN15940-brandstoffen, in verband met garanties van de motorfabrikant.
4 Alle claims worden gemaakt in vergelijking met EN590-dieselbrandstof.