Shell voegt 56 tankstations toe aan haar Belgische netwerk en wordt hiermee marktleider van onbemande stations in België
mei 06, 2019
Brussel – Belgian Shell N.V. (“Shell”) kondigt vandaag de uitbreiding van haar netwerk aan, met 56 stations, waarbij zij zal samenwerken met het Bornemse familiebedrijf MAES Energy & Mobility, gekend van het groen-rode logo. Daardoor zal Shell over meer dan 270 tankstations beschikken in België. Vanaf 1 juni 2019 worden de eerste stations omgekleurd in de Shell-huisstijl. Tegen eind december van dit jaar zullen alle nieuwe sites getransformeerd zijn tot onbemande Shell express stations.
Door de uitbreiding van haar netwerk kan Shell haar klanten een nog betere geografische dekking bieden. Als gevolg van deze samenwerking is Shell de absolute nummer 1 in België voor onbemande stations met een scherp geprijsd aanbod van kwalitatieve brandstoffen.
Nog dichter bij de klanten voor een betere dienstverlening.
Dankzij de uitbreiding met 56 stations, gaat het Shell-netwerk over de kaap van meer dan 270 stations (+26%). De nieuwe stations liggen op strategische locaties en zijn helemaal in lijn met de Shell kwaliteitsnormen. Zowel de particuliere- als de professionele klanten kunnen in deze nieuwe stations terecht voor de standaard brandstoffen Shell Diesel en Shell Eurosuper 95 alsook voor de premium brandstoffen Shell V-Power en Shell V-Power Diesel. Buiten de standaard betaalkaarten kan er ook getankt worden met de Shell Card en met de Network Fleet Card (NFC).
Op 2 mei 2019 werd het contract met MAES, op hun maatschappelijke zetel, ondertekend. “Met gepaste trots kondigen wij de uitbreiding van ons netwerk aan. Dankzij de additionele 56 stations kunnen we onze klanten op meer locaties bedienen en tevens onze positie in de markt aanzienlijk versterken”, vertelt Ilse Moerenhout Retail Directeur Belux.
Shell versterkt haar aanwezigheid in België.
Shell heeft de ambitie om haar aanwezigheid in de Belgische markt te blijven versterken. Het bedrijf is voortdurend op zoek naar manieren om haar klanten nog beter te bedienen. De uitbreiding van het Shell-netwerk is daarom een logische stap en Shell komt hiermee dus tegemoet aan de behoeften van zowel de particuliere als de zakelijke klanten.
“Shell wil een actieve speler zijn in de energietransitie en benut innovatie en technologie om de markt en haar klanten in de komende jaren van meer en schonere energie te voorzien”, onderstreept Laurent Charlot, Commercieel Directeur Belux. “Voorbeelden hiervan zijn de inzet van LNG als schonere brandstof, het aanbieden van meer elektrische oplaadpunten alsook het onderzoek dat Shell doet naar nieuwe technologieën zoals waterstof en biobrandstoffen. Met deze maatregelen wilt Shell haar ecologische voetafdruk met 20% verkleinen tegen 2030.”